Lipiec 16 2018 20:59:44
Polub nas na:
Facebook Twitter More...
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 3
Najnowszy użytkownik: gpolomska5
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Brak wiadomości. Może czas dodać własną?
Nawigacja
DZIECKO, KTÓRE NIGDY NIE DOROŚNIE CZ.IV

DZIECKO, KTÓRE NIGDY NIE DOROŚNIE CZ.IV

 

Pomoc dla dzieci z FAS w systemie szkolnym

 

Większość dzieci z FAS może być traktowana jako dzieci niepełnosprawne z wszystkimi należącymi się im formami pomocy. Dlaczego? Bo system edukacji ma swoją definicję niepełnosprawności:

Uczeń niepełnosprawny w rozumieniu przepisów prawa oświatowego, to uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane przez Zespół Orzekający działający przy publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej. Orzeczenie jest podstawą objęcia dziecka taką edukacją, gdzie zapewni się mu optymalne wsparcie i rozwój w celu przystosowania go najpełniej do samodzielnego i odpowiedzialnego życia. Kształcenie specjalne może być realizowane w klasie, do której uczęszcza dziecko, w klasie integracyjnej,, w formie nauczania indywidualnego ( w przypadku dzieci upośledzonych dodatkowo w szkole specjalnej.)

 

Dzieci z FAS mają inne potrzeby edukacyjne , niż ich rówieśnicy i właśnie edukacja specjalna ma być odpowiedzią na ich specjalne potrzeby edukacyjne.

Dziecku objętemu kształceniem specjalnym dodatkowo przysługują indywidualne zajęcia rewalidacyjne, których ilość godzin ustala organ prowadzący szkołę ( w praktyce jest to od 2 do 4 godzin tygodniowo). Dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub utrudnia uczęszczanie do szkoły mogą być objęte nauczaniem indywidualnym, które przyznawane jest na podstawie orzeczenia.  Należy jednak pamiętać, że to nie szkoła, a rodzic czy opiekun prawny winien aktywnie zabiegać o pomoc dla dziecka. Szkoła ma obowiązek poinformować go o możliwościach uzyskania pomocy, jednak dalsze działania należą już do niego.

To on musi zgromadzić wymagane dokumenty, składać wnioski. W przypadku starania się o pomoc należy:

  • Złożyć wniosek do poradni psychologiczno- pedagogicznej;
  • Zadbać o załączniki: opinia ze szkoły ( przedszkola), dokumentacja medyczna;
  • Po badaniach psychologiczno- pedagogicznych specjalista proponuje złożenie wniosku do Zespołu Orzekającego, który rozpatrzy sprawę dziecka.

 

NIE WYMAGAJ OD DZIECKA MNIEJ, WYMAGAJ INACZEJ, A ZWIĘKSZYSZ JEGO SZANSĘ NA ROZWÓJ I UCZENIE SIĘ.

 

 

Opracowanie

PARPA

 

O mnie >>

Dyplomy i ukończone kursy >>

Doświadczenie >>

Zakres usług >>

Podziel się tym artykułem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

160,179 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.