Maj 21 2018 05:59:41
Polub nas na:
Facebook Twitter More...
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 3
Najnowszy użytkownik: gpolomska5
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Brak wiadomości. Może czas dodać własną?
Nawigacja
DZIECKO, KTÓRE NIGDY NIE DOROŚNIE CZ.III

 

DZIECKO, KTÓRE NIGDY NIE DOROŚNIE CZ.III

 

Każde picie alkoholu przez kobietę w ciąży może doprowadzić do wielu zmian w mózgu i ośrodkowym układzie nerwowym płodu, a one wpływają nie tylko na wcześniej wymienione uprzednio objawy, ale przyczyniają się do obniżenia poziomu inteligencji ( ok. 40% jest niepełnosprawnych intelektualnie), upośledzenia zdolności uczenia się pomimo prawidłowego rozwoju intelektualnego, opóźnienia rozwoju i rozumienia mowy, nietypowego zachowania. W konsekwencji opóźniają się kolejne etapy rozwojowe- zegar biologiczny nie jest zgodny z zegarem społecznym, czyli oczekiwaniami dotyczącymi osiągnięć rozwojowych. Typowym dla dzieci z FAS jest, że ich rozwój umysłowy, społeczny, emocjonalny nie odpowiada wiekowi metrykalnemu, poziom funkcjonowania w tych sferach odpowiada wiekowi młodszemu.

 

 

W bardzo trudnej sytuacji są również dzieci z FAS, gdy nadchodzi czas nauki. Aby móc korzystać z oferowanej wiedzy, dziecko musi osiągnąć określony poziom rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego, który składa się na tzw. Dojrzałość szkolną. Dziecko z FAS tej dojrzałości najczęściej nie ma, a jeśli ją osiąga to tylko w niektórych sferach. Różni się więc od pozostałych uczniów, ma inne potrzeby edukacyjne, a jego problemy, z powodu niskiego poziomu wiedzy na temat FAS są niezauważalne, bądź klasyfikowane jako objawy innych zaburzeń. W tej sytuacji zdarza się , że nawet jeśli dziecko otrzyma pomoc, to bywa ona nieadekwatna do jego potrzeb, a konsekwencją jest brak efektów pomimo włożonej pracy. Takie doświadczenia prowadzą u dzieci do braku wiary w swoje możliwości, a  u osób pomagających , albo do zrzucenia odpowiedzialności za niepowodzenia na dziecko, albo do niskiej oceny swoich kompetencji.

 

W konsekwencji takiego obrotu spraw, pojawiają się zaburzenia wtórne , kiedy to dziecko zaczyna funkcjonować na marginesie klasy i zainteresowań nauczyciela.  W związku z narastającymi zaległościami, pogłębiającymi się wraz z wiekiem problemami, przejawia ono coraz więcej zachowań ucieczkowych, może wpaść w uzależnienia bądź stać się członkiem grup rówieśniczych o destrukcyjnych zachowaniach.

 

Aby pomóc dziecku w realizacji zadania jakim jest edukacja, niezbędna jest diagnoza psychologiczno- pedagogiczna. Nie tylko po to, aby określić aktualny poziom rozwoju, ale przede wszystkim po to, aby dać do „ręki narzędzia”, które pomogą mu w realizacji zadaniu, jakim jest edukacja. System edukacji ma bowiem wynikający z prawa obowiązek pomocy dzieciom , z różnych powodów nie radzących sobie z nauką.

 

Z FAS SIĘ NIE WYRASTA.FAS MA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, A JAKOŚĆ TEGO ŻYCIA UZALEŻNIONA JEST W DUŻEJ MIERZE OD UZYSKANIA POMOCY I WSPARCIA.

 

Czytaj cz. IV >>

Opracowanie

PARPA

 

O mnie >>

Dyplomy i ukończone kursy >>

Doświadczenie >>

Zakres usług >>

Podziel się tym artykułem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

155,696 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.